Kavajfynd

Inatt vaknade jag av att pappa ringde och ville ha en sovplats. Han hade åkt och lämnat Lisa till akuten. Usch, både körtelfeber, halsfluss och spydde som en tok. Lilla hjärtat då. Pappa och jag tog en sväng till Jula, Rusta och en utförsäljning av arbetskläder där jag hittade en kort kavaj med guldknappar (som jag får sy på själv) för 200 kr. Skitsnygg med uppkavlade ärmar. Försökte få pappa att köpa eller åtminstonde prova en swebussväst eller en kaptensuniform men ne.. han var inte lika road av tanken som jag. På Rusta inhandlades et vanliga; schampo, balsam, dushcréme, deo, munskölj, rakhyvel men även ett par sköna tofflor. 
Därpå jobb ett antal timmar och nu I huvudet på Gynning varvat med lite läsning i Sofis Mode
Go´kväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0