Shower is power

Ibland är det bara för underbart att duscha. Speciellt om man fryser och är kall inpå skelettet. Då kan jag nog banne mig stå en timme. Och när det gått ett par dagar sedan håret fick sig en tvätt, då känns det extra lyxigt och man känner sig extra ren. Tack och lov är mitt hår så pass tåligt att jag inte behöver lägga ut massa pengar på schampo och balsam. Såvida det inte är dove jag preparerar mig med så funkar faktiskt det mesta. Såg i ÖoB's reklamblad att de har Vo5 för 10:- styck. Förstå vad man skulle spara in. Fast jag överdoserar nog rätt rejält. Den där rekommenderade klicken på måttet av en 5-krona har för mig vuxit till en hel spargris. Jag har jättesvårt att snåla på kropps-, hår- och hudvård. Svårutjobbade bodylotions går inte. Då behöver jag en flaska per insmorning, vilket blir en om dagen då jag alltid ger hela kroppen generöst av en fuktgivare.
Nu behöver jag engagera mig i någon bra bok. Måste låna Steig Larssons tredje bok Luftslottet som sprängdes och följa min idol; Lisbeth Salander. Jag sminkade en tjej för ett par veckor sedan som precis stämde in på den bild jag har av henne. Nehe, jag får antagligen gå in i tv'ns värld i brist på läsbart. En tidning hade inte varot helt fel heller. Mina prenumerationer på cosmopolitan och glamour kommer fortfarande hem till mina föräldrar och i händerna på mina lyckliga systrar. Måste adressändra snart. Orkar inte ta tag i sådant.


image30

Lindsay får sig också en dusch, kanske inte fullt så behaglig som en innomhus och med varmt vatten. JAG VILL OCKSÅ VARA SÅ SNYGG SOM HON trots äckelväder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0