[Årets första julfest]

Vad fan gör jag uppe nu? Skulle behöva minst en natts sömn till tror jag bestämt!
Lyckad gårdag. Vi fick verkligen in julkänsan till brasan, glögg med mandlar, lussebullar och sällskapsspel (lite halvhjärtat deltagande men men....) Det var så att vi tillochmed kände en inbillad doft av köttbullar och julskinka där ett tag.  I år börjar vi tidigt. Men det är lika så bra. Förra året försvann julen in i något diffust moln av flytt och jobb.
Men vad skedde med befolkningen? Skulle varenda j**el ut igår eller? Minst sagt mysko.
Nej nu ska jag nog gå och avlida eller liknande. Kanske åker hem till mor o far, OM jag orkar med att vara social och svara på tilltal. Hm, behöver en stunds bestänketid.
Aa nu fick jag värsta solljuset rätt på mig. Jag tycker ju inte om solen, kan det inte bara få vara mörkt och fridfullt idag?

ps glögg blir klibbigt under fötterna, å andra sidan samlas skiten på golvet i en klump utan att spridas runt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0