[oldies]

Äntligen inne bland civilisationen. Det tog bussen 1, 5 timmar in till Norrköping idag och jag tror att den stannade på varenda jäkla hållplats plus att det var broöppning.. herregud människor, det är väl inget vidare seglarväder nu!?  Men chauffören körde som en buse emellanåt för att hinna ikapp tabellen. Är det bara jag som använder säkerhetsbälte när det väl finns? Jag får jordens tvångstankar om jag medvetet avstår. Flygrädda är det många som är men bussrädda? Jag känner mig mer nervös när jag åker med en gammal man eller kvinna i 65 årsåldern som bara har kafferasten i huvudet medan dom kör. Nej, nu var jag orättvis.

Vad mer då, jo. Jag var en sväng till Cicci innan jag åkte och letade efter en jacka men hittade ingen som tilltalade mig. Hon fick leverans och jag var tvungen att ta nästa buss pga min nyfikenhet. Men såklart inga jackor eller kläder heller för den delen... bara kartongvis med leggings, halsdukar, mössor och återigen LEGGINGS.
När jag ändå är inne på det här med att ha åsikter om äldre: Det kom in en äldre man med en hund (?) in i butiken medan jag stod och pratade med cicci och elin om deras äventyr i utlandet och vi hälsade allihop. Vi pratade vidare och mannen knatade runt ett varv och innan han gick ut vräkte han ur sig "Du ville tydligen inte sälja idag, det ska jag berätta för föreståndaren!". Sådana onödiga kommentarer kan verkligen förstöra ens dag när man jobbar i butik.  



 

Kommentarer
Postat av: cäcc

JÄVLA GUBBE säger jag bara :@

2008-09-16 @ 09:30:07
URL: http://annaceciilias.blogg.se/
Postat av: Elin

mycket irriterande gubbe..fanns ändå ingenting i butiken till han iaf=)

2008-09-24 @ 22:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0