[djur och natur]

Övervägde mellan att åka buss hem och ta en kvällswalk, vilket resulterade i det sistnämnda. Jag hade helt glömt bort hur skönt det är att gå på kvällen, och den oändliga energin ska vi inte tala om. En riktigt själslig boost.
I början stötte jag på en cool snubbe med ett grässtrå i mungipan ett par meter ifrån mig, ganska lång, med vit effektslinga där bak... av sorten råddjur såklart. Synd att jag inte är av den kalibern att jag har tillgång till kamera dygnet runt och dokumenterar vardagens ljuspunkter. För han var bra snygg karln och poserade vant.
Just som jag njöt som bäst och andades in den friska luften, vad får jag, om inte en hel gardin spindelnät i käften. Och inte långt efter det möter jag ju givetvis på mister frog. Uuu jag avskyr grodor. Brr. Nu börjas det, hela sveriges småkrypsliv går till anfall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0