[hemma och vilar]

Rastlös. Trött men ändock mycket utvilad. Jag är hemma hos mamma och pappa några dagar och leker harmonisk lantortsflicka. Eller något i den stilen. Jag hade planerat att åka längdskidor minst en gång under denna vistelse men det optimistiska beslutet känns plötsligt oändligt långt borta. Jag är allergisk mot kyla, så måste det bara ligga till. Men nu har jag i varje fall kommit över en varm vinterjacka och om jag vill en rävpäls. Vill jag bära päls? Tycker jag att det är snyggt? Någon djurisk instinkt måtte vara inpräntad i våra frusna hjärnor för det är ju det mest naturliga skyddet mot vinter, köld och död. Jag vill tro att mammas päls är gjord av glada rävar från norrland, skjutna av en söt liten jägare.
I tisdags åkte jag till norrköping och inväntade c för utgång. Det var underhållande och skönt att vara på hemmaplan. Tur att vi har en livlina i form av lägenhet att tillgå, perfekt för oss alla fyra användare av den.



En jävligt pure pic


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0