practical joke

Vilken underbar vårdag det var igår då! Såå varmt att jag bara behövde en tröja. Den första jackfria dagen på året. Jo jag frös ju förstås men det var inte omöjligt att uthärda.
Helgen har varit rolig och bra. Och min lediga måndag spenderades med mormor som är på besök uppifrån landet. Eller jag tittade mest på när hon yrade omkring i köket och bakade det ena efter det andra. Tur att jag inte bor hemma med alla dessa gottigheter som numera finna i frysen. Livsfarligt!
Lite tvättande och en garderobstädning hann jag med också. Förgäves dock, för det blir ganska snart tillbaka till osädad garde igen. Känns bra för stunden.
Oj det är ju första april idag. Tittar på Vakna med The Voice och de efterfrågar tips på elaka spratt och först nu gick det upp för mig att dagens tema hade en viss anledning. På tal om spratt så hörde jag på radion att årets påskkärringar blandar ihop påsk med halloween och säger bus eller godis när befolkningen vänligt hade öppnat dörrarna.
Jag tror att jag ska skämta med min chef idag, typ säga upp mig eller något annat panikframkallande.




 c o jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0