Get the glow

image10



Gun Nowak har hängt på mineral-trenden, thank god, och låtit ta fram en färgad mineral-fuktkräm och en mineralfoundation med en undebar borste till utökning av FACE Stockholms sortiment. Rekommenderas varmt.  Man får ett sådant fräscht glow utan att bli för skimmrig. 
image11


Jag har förövrigt kört fast i det guldiga pigmentträsket. Såå trist. Men när man känner sig så grå och tråkig förövrigt så är det svårt att återfå insprationen till färger. Älskar blåa och lila ögonskuggor men har på något vis lagt dom åt sidan. Fy på mig. Återuppta genast!
Tips på bra basskuggor; mist (crémevit), russian caviar (mörkbrun), aubergine och black. Alla är matte eyeshadow's från FACE. got them all.

Idag hade jag två kurser, då jag sminkar ena halvan och kunden får göra efter mig, steg för steg. De flesta tror att de kommer gå ut från butiken som picasso men så har aldrig varit fallet. Det har jag allt sett till. Det vanligaste "felet" de flesta gör är att ta för mycket av produkterna på penslarna/borstarna. Alltid lättare att bättra på än att hålla på och ta bort en redan applicerad produkt. Nog om det, nu är jag ledig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0