[My day off]

Ledigdag. Stockholmsdag. Västeråsdag.
Jag och bus åkte upp för en dagstur på stan i stockholm. Och sedan skulle det lilla livet promt ha en klädställning som närmast gick att få tag på bland Västerås IKEA-sortiment. Men men, jag ska  inte hänga läpp för den lilla extrasvängen då jag blev bjussad på en sådan jag med plus ett knippe galgar. Så nu ska skiten upp. Inget mer trycka in kläder i förvaringshyllan eller ner i svarta sopsäcken i hörnet. Uuh, jag vill ha en stor garderob så att får en överblick av mitt innestående utbud. Idag köpte jag till en paljettkavaj och ett par jeansshorts men kavajen blir väl en sådan där engångsoutfit och shortsen, ja säg NÄR jag kan ha barbent igen. Nu är det ju nästintill vinter, en påtaglig kyla som Tott och jag fick erfara under vår kvällstur. Jooo vi är duktiga och vi får skryta.
Vind, regn och rusk hela dagen så mitt ansikte är totalt väderhärjat och min kropp sönderfrusen. Men det är inget lite te och kaffe inte kan råda bot på, vilket jag har överkonsumerat under dagens gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0