[Murmelmåndag]

Lägesrapport: Ledig, rastlös, påtagliga orosmoment för framtiden men samtidigt förbannat lat att ta tag i saker.

Jag har äntligen klippt mig. Ja inget drastiskt klipp då alltså, utan en refreshing toppklippning och ansning av luggen som har en tendens att få mig likna ett murmeldjur. Vidare efter lite solning och löpning så känner jag mig som en ny människa. Eller nej, radera. Jag känner mig ändå inte stolt. Är ni inte flera därute som känner att; hur långt man än springer så finns där alltid en liten djävul på axeln som säger att "fan, orkade du inte mer?" och "Oooo tror du att du kommer att må bättre efter en liten färgskiftning som försvinner inom några dagar?" Finns det inget receptfritt på apoteket som tar död på den där lilla rackarn som ständigt sätter käppar i hjulet för oss och trycker ner oss så fort man mår hyffsat? Patent på ett sådant och jag vore rikt som ett troll. Eller ett murmeldjur hur tusan nu dessa ser ut!? Googla!


"Med en kroppslängd mellan 30 och 60 centimeter är murmeldjur jämförelsevis stora gnagare. Därtill kommer en 10 till 25 centimeter lång svans...."
"...Murmeldjur skapar komplexa tunnelsystem under jorden. Det finns permanenta gångar, tunnlar som används för tillfällig flykt och "döda gångar".
"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0