[Vad är väl en semsterbal på sommarslottet!?]

Allright. Jag har precis duschat och testat min nya hårinpackning, samt haft en minifacial med peeling och mask. Men nu är det snart dags att knyta mig tror jag. Det är ganska skönt på ett sätt att ha jobbhelg, man liksom accepterar att det sociala livet är stendött och det är full fokus på jobba, sova, äta. När jag väl har min lediga helg så känner jag allti stressen att jag borde göra allt jag annars inte kan. Typ dansa hela natten lång, sova minimalt med timmar och ligga däckad i soffan hela ljusa dagen lång. På tal om lediga dagar, nu är det hög tid att önska semester i sommar. ÅÅå jag har verkligen ingen aning hur många veckor jag ska unna mig att ha råd med. Oftast innan sommaren har börjat så tänker i varje fall jag att "Jag kan lika gärna jobba när jag inte har några andra planer".  Men så är väl sommaren i högsta grad kommen och alla far runt och lever obekymmrade, spontana liv och kroppen får kontakt med soljus för ett helt år framöver. Det är då man bittert förbannar för den typiska missunnsamheten gentemot sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0